اخباربازار جهانحمل و نقل گازشرکت هافناوری های نوینگازنوآوری های تکنولوژی

Hynion تأییدیه ی ایستگاه جدید سوخت‌گیری هیدروژن در سوئد را برنده شد

 

Hynion تأییدیه ی ایستگاه جدید سوخت‌گیری هیدروژن در سوئد را برنده شد
Hynion تأییدیه ی ایستگاه جدید سوخت‌گیری هیدروژن در سوئد را برنده شد

شرکت Hynion تأییدیه ی ایستگاه جدید سوخت‌گیری هیدروژن در سوئد را برنده شد.

به Hynion (متخصص ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن اسکاندیناوی) پس از دریافت مجوز ساخت توسط ساختمان کمیسیون شهر، مجوز ساخت یک ایستگاه جدید سوخت‌گیری هیدروژن در Västerås (وستروس) سوئد اعطاء شد.

این ایستگاه یکی از دو موردی است که با کمک مالی ای به ارزش 61.4 میلیون کرون (معادل 5.6 میلیون دلار) از سوی آژانس انرژی سوئد تأمین می شود.

این ایستگاه‌ها در وستروس سوئد، در ایستگاه توقف کامیون STOP128 و دیگری در منطقه لجستیک Torsvik درJönköping (یونکوپینگ) ساخته می‌شوند که مجهز به ظرفیت سوخت‌گیری 1.5 تن هیدروژن در روز می باشند.

اسلاویکا جوریک مدیر عامل Hynion Sverige AB در مورد این مشارکت گفت: ما از همکاری فوق العاده با شهر Vasteras بسیار خوشحالیم و اکنون مجوز ساخت یک ایستگاه سوخت گیری هیدروژنی در این موقعیت مهم استراتژیکی در Västerås را دریافت کرده ایم.

ما متقاعد شده‌ایم که این یک پروژه مهم و موفق برای سرعت بخشیدن به جایگزینی سوخت‌های فسیلی با استفاده از جایگزین‌هایی است که آلایندگی صفردارند.

Hynion در اوایل سال جاری توافقی را با H2X Global  معروف به H2X (سازنده سلول‌های سوختی هیدروژنی استرالیایی) به منظور ایجاد ناوگان تجاری خودروهای هیدروژنی امضاء کرد.

هدف این پروژه برای Hynion این بود که زیرساخت های موجود و آینده خود را متناسب با جاه طلبی های H2X برای تولید خودروهای هیدروژنی تجاری مرتبط کند.

توسعه هیدروژن تجدید پذیر از طریق اسکاندیناوی توسط پروژه هایی مانند Nordic Hydrogen Corridor (کریدور هیدروژنی شمال اروپا) در حال پیشرفت است؛ مطالعه ای که هدف آن هموار کردن راه برای ناوگان حمل و نقل بدون استفاده از سوخت فسیلی در منطقه شمال اروپاست.

برای کمک به دستیابی به هدف ‘انتشار گاز گلخانه ای صفر خالص تا سال 2045 سوئد’، یک شبکه جدید  HRS (خدمات منابع انسانی) در شمال اروپا سفرهای طولانی ای را از طریق مناطق شهرهای بزرگ در سراسر نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند و آلمان امکان پذیر می کند.

NHC شامل استقرار آزمایشی هشت ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن، 100 خودروی الکتریکی سلول سوختی (FCEV)و یک یونیت تولیدی خواهد بود.

جهت تسریع حرکت سوئد برای دستیابی به انتشار گازهای گلخانه ای صفر خالص، SEA یک استراتژی دو مرحله ای با مجموع 15 گیگاوات ظرفیت الکترولیز هیدروژن در کشور تا سال 2045 را پیشنهاد کرده است. از مقدار یاد شده، باید 5 گیگاوات در فاز اول تا سال 2030 اجرا شود.

به گفته آژانس، این ظرفیت می تواند شاهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن بین 1.5 تا 3 میلیون تن تا سال 2030 و 7 الی 15 میلیون تن تا سال 2045 باشد.

رابرت آندرن مدیر کل SEA گفت: این استراتژی مسیری را تعیین می کند که می تواند برای دولت و تجارت آن مشترک باشد.

همچنین این امر را واضح می کند که چه شرایطی باید فراهم شود تا بتوانیم از پتانسیل کاربرد هیدروژن و سوخت های الکتریکی استفاده کنیم.

 

ترجمه: مهدی محمدی می آبادی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا